Monday, November 8, 2010

Senangnya Nak Dapat Emas - Vol2

Ramai orang cakap.nk melabur dlm Emas ni perlukan wang yg byk..Aku gaji rm1000 mana mampu nk makan pon tak cukup...ni nk beli Emas la pulak...Ya betol apa yang anda pk tu betol tapi untuk berubah perlu ada kekuatan dan keyakinan dan yang paling penting ialah Ilmu..tanpa Ilmu..semua kerja tk bole jadi..untuk cerita gaji rm1000..saya dh ceritakan caranya dulu (kalu tk paham bole email kt saya)...Ramai diantara kita mempunyai kredit kad lebih dari 1 ..tapi semuanya over limit sebab wrong management, sama mcm saya gk dulu..hii..hii jiwa muda..Sebenarnya kita bole Dapat Emas yang bayk dengan hanya membayar 30% sahaja..
Caranya...


Gunakan Kad kredit ----> Amik Cash Advance ---Rm10,000 ------> beli Emas ( bole dpt 20g Bar = 3 atau 15 Keping Dinar) -----> pi Agro Bank n Pajak (dpt 70% sure loan) ----> 70% (hasil pajak)+ 30 % (duit kita ), bayo balik cash advance tadi..pastu potong terus kad tu....so dh takder utang...Ati senang dpt byk emas..tunggu jer duit datang..ni nama nyer pasif income..
Ini adalah antara cara termudah yang bole anda lakukan...kalu tk paham bole call atau email kt Abg_Shah_alam,dia bole tlg..

Apa tunggu lagi...ingat kenaikan erga emas 30% hampir setiap tahun.....

2 comments:

  1. Please correct ur statement.. Kalau u beli emas PG, then gadaikan dekat ar rahnu Agro..u ada 18 bulan ajer nak tebus emas you tu before dilelong..

    So, berhati2 bagi pandangan..Kalau u kata gaji you hnya seribu..outsatanding CC nak kene cover + nak cari duit dalam 18 bulan nak tebus emas? so mampu ker?

    BTW, org yg gajis eribu elh dapat limit CC more than 10k ker? Jaagan sebab nak kejar sales, u bagi peneraangan macam ne.

    Bangsa kita juga terperangkap..emas semua tergadai..

    ReplyDelete
  2. Alhamdullilah..pandangan hafiz bernas..tapi hafiz tak baca betol statement saya..nanti saya pastekan..kejap ya...hii..hii

    ****
    pi Agro Bank n Pajak (dpt 70% sure loan) ----> 70% (hasil pajak)+ 30 % (duit kita ), bayo balik cash advance tadi..pastu potong terus kad tu....so dh takder utang...

    ***

    Setahu saya bank hanya kenakan interest apabila lebih 21 hari.. kalu dlm masa seminggu dh settle tiada interest dikenakan cuma 3% sahaja untuk cash advance ...

    Pasal komisyen tu 1.5% hanya celah gigi saya saja..tak pandang pon niat hati nak bantu umat muhammad menjana ekonomi..lebih lagi untuk fisabillilah.. sbb tu sume kengkawan yang saya jumpa dan bg pendapat..saya ckp terus terang tk beli emas dari saya pon takpa yg penting ilmu disampaikan..

    Anyway..terimakasih pandangan hafiz.

    ReplyDelete